Nauka rozumienia i tolerowania d...

Nauka rozumienia i tolerowania d...

亞斯伯格兒童

Pamiętam jedną z naszych wielkich wizyt w szpitalu sprzed kilkunastu lat, badającą przykład dziwacznego dorosłego.

Mówię, że był dziwny, bo wydawał się mieć wiele najbardziej typowych głównych przejawów schizofrenii, 亞斯伯格症候群 dziwne zachowania osobiste, dziwaczne logiczne myślenie, zanurzenie we własnym świecie, niezrozumiały szczudłowaty język.

Ale to nie było tak, że jeśli nie było złudzeń, to żadne z nich nie było urojone, a komunikacja z nim była konwersacyjna i dedukcyjna, z wyjątkiem wysokiej wysokości jego donośnego głosu, który nie był wokalny.

W związku z tym lekarze potwierdzili diagnozę, że jest trudna, aż do starego eksperta w końcu oceny, tylko po to, aby grupa oświecona.

Okazało się, że ten dziwaczny przykład nie był bardziej powszechnym medycznym przykładem pacjenta schizofrenicznego, ale raczej pacjenta z "zespołem Aspergera", który osiągnął dorosłość. Ten przykład utwierdził mnie w przekonaniu, że postępowanie medyczne nie powinno skupiać się na przekroju, a raczej na całościowym spojrzeniu na rozwój dziecka od dzieciństwa do dorosłości.

Pamiętam, że pierwszą rzeczą, jaką polecił wszystkim stary specjalista, było "Czy wiecie, jak wygląda dziecko z Aspergerem, kiedy dorasta?". W tamtym czasie byłam bardzo zdezorientowana, znałam tylko główne oznaki dziecka z Aspergerem, ale nie zastanawiałam się, jakie będą, gdy dorosną.

Jednak przez lata pracy z dziećmi z Aspergerem uświadomiłam sobie, że oprócz przyjęcia rozwojowego spojrzenia na ich zachowanie i dezorientację, ważne jest, aby widzieć dziecko jako jednostkę, pamiętając, że umiejętności zawodowe, które mogą teraz nabyć w wyniku szkolenia, muszą być stopniowo zintegrowane z normalną nauką, przyjaźniami i reakcjami emocjonalnymi.

Wskaźnik Aspergera wynosi około 7 na 10 000 noworodków, a ponieważ rozwój językowy dziecka jest uważany za normalny, rodzice są mniej skłonni do zbytniego przejmowania się innymi aspektami niedociągnięć dziecka, takimi jak bycie wycofanym, często samotnym i posiadanie niewielu słów. Różnorodne problemy ujawniają się zwykle głównie dopiero wtedy, gdy dziecko jest w szkole podstawowej. Niezdolność do przystosowania się do nauki szkolnej i życia społecznego.

Ostatecznie dzieci z Aspergerem mają trudności z rozumieniem uczuć innych ludzi oraz ze zrozumieniem znaczeń metaforycznych, co uniemożliwia im dopasowanie się do ludzi i włączenie się do normalnej zabawy. Podczas gdy mają normalną inteligencję lub nawet niektóre dzieci szybsze intelektualnie, niektóre dzieci, które nie są w stanie nadążyć za tempem nauki, nadal myślą głęboko w bardziej abstrakcyjnej matematyce i uwielbiają bawić się w matematykę logiczną, ale nie są zbyt zainteresowane zajęciami językowymi. Niektóre dzieci mają wadliwą rolę integracji słuchowej w języku angielskim, co powoduje, że jednostki te są bardzo drażliwe w stosunkowo głośnym środowisku. Słaba wiedza techniczna w zakresie koncentracji i często zbytnio zanurzeni w działaniu nie potrafiący skupić swojej uwagi na zewnątrz.

Przy opracowywaniu treningu stanów mentalnych dla dzieci i młodzieży z Aspergerem kluczowe jest ćwiczenie mowy dziecka w sposób zróżnicowany. Promuj entuzjazm dziecka dla bohaterów i zrozumienie nieco bardziej złożonych emocji. Dziecku pomaga się powoli rozwijać zamiłowanie do dogadywania się z ludźmi i wychodzić ze sztywnego schematu.

W procesie ćwiczenia, zamiast etykietować dziecko jako chore, należy dostrzec jego mocne strony, wykorzystać szybsze partie i poprawić słabsze, aby dziecko mogło lepiej zintegrować się z normalnym życiem akademickim.

Najmniejsza przemiana u dziecka ma ogromne znaczenie praktyczne w jego życiu.

Aspergera to typ autyzmu, który znajduje się stosunkowo wysoko na spektrum autyzmu, ale istnieje również wiele różnic między tą grupą dzieci a populacją ogólną, przy czym poziom inteligencji emocjonalnej jest niższy niż w populacji ogólnej. Mogą też mieć duże trudności z rozumieniem umysłu i kontrolą emocjonalną, mogą mieć trudności z koncentracją.

Komentarze

Dodaj komentarz
do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości